Ο τουρισμός είναι η «βαριά βιομηχανία» της Ελλάδας. Κάθε χρόνο εισρέουν στη χώρα χιλιάδες άνθρωποι για τις διακοπές τους, ενώ και ο εγχώριος τουρισμός –είτε αφορά εκδρομές είτε ταξίδια εργασίας– συμβάλει όλο τον χρόνο στην βιωσιμότητα των τουριστικών μονάδων της χώρας.
Γιατί είναι σημαντική η συντήρηση ενός ξενοδοχείου
Το βασικό προϊόν ενός ξενοδοχείου δεν περιορίζεται στην διανυκτέρευση, αλλά αφορά την συνολική εμπειρία που προσφέρει. Τα κύρια ανταγωνιστικά χαρακτηριστικά αυτού του προϊόντος περιλαμβάνουν τόσο την γεωγραφική τοποθεσία του ξενοδοχείου, όσο και την αρχιτεκτονική του, την κατάσταση στην οποία βρίσκεται, την εικόνα που παρουσιάζει αλλά και τις παροχές του. Όλα αυτά παίζουν ιδιαίτερο ρόλο στην προσέλκυση πελατών και μπορούν να λειτουργήσουν είτε διαφημιστικά είτε όμως και δυσφημιστικά.
Από τα παραπάνω καταλαβαίνουμε τη σημασία που έχει η συντήρηση της ξενοδοχειακής μονάδας, μιας και η εικόνα εγκατάλειψης, τα σπασμένα πλακάκια στο μπάνιο ή την πισίνα, τα αποχρωματισμένα μάρμαρα στην είσοδο και τους χώρους υποδοχής, οι εστίες κινδύνου στην αυλή και τους εσωτερικούς χώρους, δύναται να δημιουργήσουν μια αρνητική εμπειρία σε όποιον έρθει αντιμέτωπος με αυτά, αλλά επιπλέον, με την ραγδαία εξάπλωση του internet, έχουν πλέον την δύναμη να μας στερήσουν πελατεία μέσω του «word of mouth». Πιστεύετε ότι υπερβάλουμε;
Τι πρέπει να ξέρετε
Η τακτική συντήρηση του ξενοδοχείου αποτρέπει την συσσώρευση προβλημάτων και βοηθάει στην αποφυγή ατυχημάτων, προσφέροντας έτσι αυξημένη ασφάλεια και υγιεινή στους πελάτες μα και τους εργαζόμενους, και δίνει την εικόνα αξιοπιστίας προς τα έξω, το οποίο βοηθάει την κερδοφορία της τουριστικής επιχείρησης. Παράλληλα αυξάνει τη διάρκεια ζωής της επένδυσης, ενώ η μείωση της συχνότητας εμφάνισης βλαβών συνεπάγεται και μείωση των μακροπρόθεσμων εξόδων σας.
Η συντήρηση δεν είναι κάτι που απλά συμβαίνει. Για να γίνει σωστά χρειάζεται οργάνωση και πρέπει να συμμετέχει όλο το προσωπικό. Όταν λέμε συντήρηση εννοούμε τόσο την πρόληψη και επιθεώρηση για προβλήματα, όσο και την επιδιόρθωση μόλις εμφανιστεί μια βλάβη. Υπάρχουν τέσσερεις βαθμίδες στην διαδικασία της συντήρησης. Όσο πιο ψηλά στη λίστα προλάβουμε και αντιμετωπίσουμε ένα πρόβλημα, τόσο μικρότερες θα είναι οι συνέπειες του. Πάμε να τις δούμε αναλυτικά:
Καθημερινή συντήρηση:
αφορά τις καθημερινές εργασίες καθαριότητας και τους συνεχείς ελέγχους που σκοπό έχουν την πρόληψη τυχόν φθοράς και την απογραφή ζημιών ώστε να αντιμετωπιστούν όσο γίνεται ταχύτερα και ορθότερα. Κατά την καθαριότητα πρέπει να μεριμνούμε ώστε να μην προκαλούμε φθορές άθελα μας ή από άγνοια (π.χ. χρήση χημικών που βλάπτουν το μάρμαρο, ανεπαρκής απομάκρυνση σκόνης/άμμου κάτω από τα πατάκια κλπ). Κατά τον έλεγχο πρέπει να δίνεται ιδιαίτερη έμφαση για ρήγματα (ρωγμές) σε πλακάκια, νιπτήρες, ντουζιέρες και τζάμια, έλεγχος αν έχουν φύγει πλακάκια από τη θέση τους, έλεγχος για λεκέδες στα μάρμαρα (ειδικά στους χώρους της κουζίνας) μιας και όσο γρηγορότερα εντοπιστούν τόσο πιο εύκολα καθαρίζονται χωρίς να αφήσουν μόνιμο σημάδι.
Περιοδική συντήρηση:
αφορά προγραμματισμένη κατά περιόδους συντήρηση που σχετίζεται είτε με συγκεκριμένα γεγονότα (π.χ. έναρξη/λήξη σεζόν), είτε με τον ρυθμό φθοράς συγκεκριμένων υλικών (π.χ. αν γνωρίζουμε ότι οι λαμπτήρες που χρησιμοποιούμε στα δωμάτια του ξενοδοχείου καίγονται μετά από 200 ημέρες χρήσης, καλό είναι να προγραμματίζουμε την αντικατάστασή τους ανά εξάμηνο, πριν έρθει κάποιος πελάτης αντιμέτωπος με αυτό το πρόβλημα).
Προληπτική συντήρηση:
είναι η συντήρηση που γίνεται ώστε να προλάβουμε μια ζημιά που ξέρουμε ότι πρόκειται να συμβεί (π.χ. αν δούμε μια ρωγμή σε έναν νιπτήρα, δεν πρέπει να περιμένουμε πότε θα σπάσει ρισκάροντας την σωματική ακεραιότητα κάποιου πελάτη).
Συντήρηση λόγω βλάβης (Breakdown maintenance):
πρόκειται για συντήρηση που πραγματοποιείται αφού συμβεί κάποια ζημιά. Για την αποκατάσταση μιας βλάβης μπορεί να χρειαστεί να διακόψουμε τις εργασίες μας (ανάλογα με την σοβαρότητα της), ενώ η κατεπείγουσα φύση της επιδιόρθωσης συνήθως συνεπάγεται και αυξημένο κόστος.
Η μη έγκαιρη συντήρηση και ανακαίνιση στην ξενοδοχειακή μονάδα μοιάζει οικονομικά συμφέρουσα βραχυπρόθεσμα και αποτελεί δέλεαρ για ορισμένους, όμως στην πραγματικότητα τα σωρευμένα προβλήματα θα καταστήσουν τις εργασίες συντήρησης ασύμφορες όταν «δεν θα πάει άλλο». Παράλληλα, η μη-συντήρηση βλάπτει το βασικό χαρακτηριστικό του προϊόντος σας, δηλαδή την εικόνα του ξενοδοχείου σας, και μειώνει μακροπρόθεσμα την κερδοφορία της επιχείρησης σας. Αυτό είναι κάτι που όλο και περισσότεροι ιδιοκτήτες τουριστικών επιχειρήσεων αρχίζουν να αντιλαμβάνονται, και υπάρχει μια αλλαγή νοοτροπίας προς την σωστή κατεύθυνση.
Ξέρουμε από ξενοδοχεία
Η ΠΑΝΑΜΑΡΜ έχει μεγάλη εμπειρία στις υπηρεσίες συντήρησης και ανακαίνισης ξενοδοχείων. Αν χρειάζεστε έναν αξιόπιστο συνεργάτη για να σας βοηθήσει σε ένα τόσο σημαντικό έργο επικοινωνήστε μαζί μας άμεσα!
(σ.σ.: οι κριτικές και οι φωτογραφίες είναι πέρα για πέρα αληθινές…)